sábado, 6 de diciembre de 2025

ERROR Al DENTE I... Descubrindo o valor posicional desde a manipulación e a espera

Ás veces a aula convértese nunha cociña de aprendizaxes onde os ERROS son o ingrediente secreto. 

Nesta proposta, cada estudante de 5 anos tiña que 

ordenar de menor a maior cinco botellas de auga numeradas 

O reto comezaba coa estimación e a comparación: mirar, manipular, coller, sentir o peso.

Despois ofrecíaselles dúas ferramentas distintas —balanzas dixitais e analóxicas— e cada neno escollía segundo as súas preferencias. Con elas repetían o proceso de ordenación. Neste camiño, os nenos manipulan, estiman e rexistran os resultados, facendo visible o seu propio proceso de pensamento.

E entón ocorre a maxia: o que semellaba un erro inicial transfórmase en descubrimento. As preguntas da mestra, a espera e a interacción co material abren a porta a unha aprendizaxe profunda: o valor posicional dos números. Non se trata de memorizar, senón de experimentar, de equivocarse e volver probar. O erro, lonxe de ser un obstáculo, convértese nun camiño para comprender que os números non son só símbolos, senón relacións que se poden tocar, comparar e ordenar.

A cociña matemática recórdanos que a paciencia e a manipulación son claves para que os nenos descubran por si mesmos conceptos tan abstractos como o valor posicional. A maxia está en esperar, en acompañar, en deixar que o erro se coza… al dente.

Descubre en el siguiente vídeo como se tranformou o erro... 


No hay comentarios:

Publicar un comentario