jueves, 11 de diciembre de 2025

MATEMÁTICAS AO BAÑO MARÍA... Formas planas Vs. Corpos xeométricos

Na ensinanza da xeometría infantil adoita asumirse que as formas planas deben presentarse antes ca os corpos xeométricos. Porén, esta secuencia merece ser cuestionada. 


A experiencia cotiá dos nenos e nenas é tridimensional: xogan con pelotas, constrúen con bloques, manipulan obxectos que teñen volume. 

O ESPAZO que habitan 

é 3D, non 2D.


Desde esta perspectiva, os corpos xeométricos deberían ocupar o primeiro lugar na ensinanza, porque responden á percepción natural e concreta da infancia. 

A nivel internacional, Clements e Sarama (2009) mostran como os nenos progresan desde a manipulación de corpos xeométricos cara á abstracción das formas planas. Esta idea reforza que o plano non é un prerrequisito, senón unha derivación conceptual do volume. 

En definitiva, 

a xeometría infantil non debería comezar no papel, 

senón no espazo

Só desde a manipulación do tridimensional se constrúe unha ponte sólida cara á comprensión do bidimensionaL!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario